Alla inlägg under september 2013

Av Sara Carlsson - 30 september 2013 22:31

Haha spana in bilden!

Ungefär sådär ser jag ut i rusningstrafiken då alla puckon släpps ut på en och samma gång. Med puckon menar jag människor utan självbehärskning, inte den ljuvliga chokladdrycken.

Jag får använda ordet pucko till andra puckon då jag sitter i min bil. Där hör inte puckona att de blir döpta till puckon då de tror att det är okej att gena i en rondell.

Tänk vad arga puckona skulle bli om jag en dag införde en bilfri dag! Värt att tänka på.

Mitt meddelande till er ljuvliga chokladdrycker som cirkulerar därute i rusningstrafiken, ta det lugnt och var rädda om er. Det gör inget om man inte slår personligt rekord i livets maraton varenda dag.

Av Sara Carlsson - 25 september 2013 12:00

Nu har jag skoskav.

Jag har under promenaden till högskolan funderat över vad Carrie Bradshaw (sex and the city skofantast) skulle tycka om mina nya skor.

Har inte reflekterat så mycket över att jag sakta men säkert börjat rensa ut alla obekväma & trånga skor, och istället investerat i skor där foten är i himmelriket. Så när jag spanade in mina skor idag så föll jag nästan baklänges, när hände detta? Funderade en stund, men bestämde mig för att det är bra om mina fötter är i himmelriket.


Skorna är underbara, och jag gillar faktisk komfort. Detta trots att alla blankputsade klackar stirrar argt på mina komfortisar.

Fast nu har jag skoskav.

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards