Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara Carlsson - 12 oktober 2013 11:06

Jag vet precis hur jag ska göra för att få mina barn att äta frukt! Men tills dess så övar jag på mig själv :)

Av Sara Carlsson - 10 oktober 2013 08:16

Just nu läser vi en kurs som är 10 veckor lång, den grundar sig i kroppens anatomi vilket jag tycker är så himla roligt. Äntligen så känns det som att jag hittat rätt! Just nu går jag runt och känner mig lite smått arbetsskadad, rätt som det var häromdagen så fick Adam ett finger i ryggen när jag behövde en mall för vart Latissimus dorsi låg. Anatomi är för tillfället det enda som cirkulerar däruppe, kroppen är så komplex! Är glad över att jag inte pluggar till kiropraktor.


Ska snart resa på rumpan och bege mig till skolans lab, där har vi Benjamin (ett skelett) som man kan vända och vri på!

Av Sara Carlsson - 8 oktober 2013 19:25

Om jag nån gång skaffar fågel så ska det va en sån här fin pippi som man kan snacka med :)

Av Sara Carlsson - 5 oktober 2013 13:53

Men va bebisar är söta!!

Av Sara Carlsson - 2 oktober 2013 17:12

Gjorde en chansning och beställde mina nya glasögon ifrån nätet. Det blev flera tusenlappar billigare och så fick jag dom direkt i brevlådan. Såhär bra har jag inte sett på flera år, nu ser jag vartenda litet löv på alla träden. Vad jag älskar hösten!

Av Sara Carlsson - 2 oktober 2013 17:00

Med en kopp te i handen så ställde min kropp in sig på avslappning och så försvann energin ut genom fönstret.

Startade dagen med lite studier av anatomi, faktiskt rätt skoj när man kan använda sig själv om man vill fuska, om man undrar något så är det ju bara att kolla efter. Eller känna efter om man tänker på en muskel! Fiffigt, är nog bara jag som kommit på den idén!

Sedan tog jag en promenad runt gruvan, och efter att ha sett Falun från sin bästa sida så hade jag energi över till att höststäda både altanen och förrådet.

Nu sitter jag dock här med tekoppen, helt oförmögen att fortsätta med planerna att städa inomhus. Jag struntar nog i det helt enkelt, så länge dammråttorna inte slänger sig kring fötterna så är jag nöjd.

Och förresten så smakat teet äppelpaj, det säger ju nästan sig självt att man måste varva ner då.

Av Sara Carlsson - 1 oktober 2013 17:06

                   


I september var vi på den grekiska ön Lefkas. Tänk att en vecka utav 52 går så snabbt, men det är ändå en vecka utav 52 som man kommer ihåg lite extra.


Svettiga dagar och varma kvällar, vad finns det att inte sakna liksom. Under detta året så var det jag, skuggan och en bok som spenderade dagarna ihop. Det blev en semester då jag släppte av hjärnan på flygplatsen, och plockade upp den på tillbakavägen. En riktig semester med andra ord.



Ovido - Quiz & Flashcards