Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Carlsson - 31 januari 2014 19:12

Ny tv hörna och räkbakelser rundar av denna fredag. Känner mig så nöjd just nu. Se vad tjusigt det blev. Nu väntar en lugn helg!

Räkbakelser doppade i krossade ostbågar, det måste jag bjuda dig på nästa gång vi ses mormor!

Av Sara Carlsson - 30 januari 2014 20:35

Här är några bilder från igår där grabbarna fick agera sjuksköterskor. Väldigt spännande att mäta mjölksyra, snart får vi veta resultaten :)

Längst ner är en bild på två av mina proffsiga gruppmedlemmar!

Av Sara Carlsson - 30 januari 2014 19:59

Tjoho! Idag har jag varit både supernervös, supersvettig och superglad! Det var helt klart roligt att få leda min lilla grupp, när musiken väl kom igång... Efter lite teknikstrul... Så flöt allt på hur bra som helst. Alla var nöjda över att ha fått provat på nåt nytt. För övrigt har jag inte gjort så mycket mer, krävdes några timmars planering innan passet.

Imorgon är det dags för teori igen efter en hel veckas praktik. Det är kunskap om styrketräning som står på schemat. Sen mina vänner så är det fredagskväll igen, och på det helg. Jag trivs helt klart som fisken i vattnet just nu!

Av Sara Carlsson - 29 januari 2014 16:15

När jag kom hem alldeles nyss hade jag en sockerdipp utan dess like. Tog på krafterna att simma och sen så satte jag och Carro oss i bastun en stund och då blev jag till mos! Fick äta en knäckemacka med basilikaost och nu råkade en pralin åka ner med... allt för att stå på benen menar jag :)


Här under ser ni dagens bild ifrån dagens pass, det hölls utav Stefhan som står längst bak och han var en riktigt duktig ledare. Han kunde nämligen det där med crawl, och nu kan jag grundtekniken. Huvudet ska bara samanställa all information, vissa gånger missade jag att andas och det gick inte lika bra då... kom inte så långt liksom. Jaja, efter 3 rejäla kallsupar och fina märken efter badmössa samt glasögon så känner jag mig väldigt nöjd!


Imorgon är det min tur och jag sitter för tillfället och knåpar ihop lite musik till mitt step-pass! Det blir musik med ett riktigt drag i. Tusen tack till Friskis & Svettis i Falun som gärna lånade ut sina lokaler till mig och mina kompanjoner!


Återkommer med en fräsig bild ifrån stepsalen, här skall dansas!


 


Av Sara Carlsson - 29 januari 2014 09:06

Nu är jag påväg igen! Idag blir det till att börja med en laboration i skolan, där vi ska mäta hjärtfrekvens och mjölksyra vid intervallträning. Sen ska vi simma. Blir en rolig syn att se Sara göra crawl!

Av Sara Carlsson - 28 januari 2014 22:42

Idag blev det inte bara premiär på skidorna utan också utav en stor smaskig semla! Det var Anna som bjöd på fika och det var väldigt trevligt. Vi strosade runt i en lagomt tempo och kikade på varenda pinal som Ikea hade att erbjuda. Vi kan nämligen konsten av att ta det lugnt.

Kom hem med den tänkta tv-bänken som jag hade spanat in ett tag. Men tyvärr så visade det sig att några delar var helt felborrade så nu får vi vänta en vecka på nya delar... Tur att semlan var så god menar jag :) för övrigt så ser det nu ut som ett renoveringsobjekt hemma nu då det ligger delar till tv-bänken överallt! Den som väntar på nåt gott...

Av Sara Carlsson - 28 januari 2014 12:23

Här har vi kortet ifrån gårdagens intervallpass!

Av Sara Carlsson - 28 januari 2014 12:17

Lägligt nog så lyckades vi att planera in vår skidtur under veckans värsta snöstorm. Var helt vitt framför oss, men som tur var så la sig det efter en stund så att vi kunde se något. Det var superkul att åka, var ju ett tag sedan ja stod på skidor och det var ju inga längsskidor! Så idag var det storpremiär. Som tur var så hade jag ju iallafall lärt mig att ploga så jag stod på benen hela vägen runt elljusspåret. 3,5km blev det, känner mig rätt stolt över den rundan för att vara helt grön i backen! Pass 2 av 8 är avklarat och imorgon väntar simnin med crawlteknik. Blir spännande det med, sen är det min tur att hålla i ett step pass!

Känner att jag har gjort mig väl förtjänt utav en ledig eftermiddag! Träningsdagboken är skriven och nu väntar en lätt liten tur till Ikea med min vapendragare Anna!

Tyckte den här var gullig med katten som tycker att veckan går för långsamt. Själv tycker jag att jag hinner med alldeles för lite på dagarna, så bilden kanske inte beskriver mina tankar... Men sen har jag ju blivit så förälskad i katter så jag kunde inte låta bli!

Skapa flashcards