Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Carlsson - 27 februari 2014 22:55

Det ligger något mer i det faktum att jag tränar mer än att jag vill vara hälsosam. För ett år sedan så frågade min sjukgymnast mig om jag möjligtvis planerade att bli gravid inom en snar framtid, så var inte fallet och då pustade hon ut och sa skrattande att då hade det blivit nio månader i rullstol för din del, så det var väll tur... Jag hade så dålig rygg och så dåliga muskler kring bålen att den belastningen skulle blivit för mycket för mig. Dom visste inte varför och vet fortfarande inte riktigt varför men troligen har det med en komprimerad kota att göra.

Jag åkte hem ifrån sjukgymnasten den dagen och var helt kall i kroppen. Så orättvist att ryggen ska få förstöra för mig! Tänk va underbart att kunna få vara gravid och stark. Så jag började ut och springa fastän det gjorde ont, och märkte att ju mer jag rörde på mig, desto mindre subluxuerande (se: ur ursprungsposition) mina fogleder. Min morot blev mitt framtida jag, jag ville hålla ihop och inte ha ont.

Ett halvår senare så känner jag mig starkare än någonsin! Jag kan jämföra mig själv nu med ett år sedan då det var riktigt smärtsamt att böja sig ner och hämta en krydda på lägsta hyllan i affären. Jag gjorde samma rörelse häromdagen och det gick mycket lättare nu, det var nästan inte att jag reflekterade över det alls. Jag är så tacksam för att jag håller ihop. Ibland tar man för givet hur underbart det är att kunna gå.

Av Sara Carlsson - 27 februari 2014 13:17

Har spenderat förmiddagen på gymmet. Jag blir själv väldigt inspirerad av andra. Här florerar nämligen damer och herrar som ger allt när dom är här! Alla ser riktigt svettiga och utmattade ut, känner mig som hemma. Räcker att jag tittar på ett löpband så börjar svetten rinna :)

Visste ni att när man kör igång med träning regelbundet så är kroppen så ovan vid att svettas så den släpper ifrån sig vatten (såklart) och viktiga salter. Efter ett tag så anpassar sig kroppen till att den ska svettas och släpper därmed inte ifrån sig lika mycket salter. Efter träningen är det viktigt att man får i sig mycket vatten om man har svettats mycket, salter kan jag aldrig tänka mig att man måste fylla på mer än i den vanliga kosten.

Min måltid ser ju fruktansvärt brun ut, men den var faktiskt jättegod. Det är fullkornspizza med egen tomatsås, champinjoner och skinka!

Av Sara Carlsson - 27 februari 2014 09:53

Mamma ringde nyss och sa att alla i Borås har börjat strosa runt i vårkkäder. Här är det så disigt att man knappt ser grannhuset.

Idag ska jag ta mig en tur på stan och träffa Lina och hennes kompis ifrån Österrike. Tänkte kolla om jag kan hitta något att ha på mig på dopet på lördag. Sen ska jag till studentlabbet med Clara, vi ska börja med det nya projektarbetet. Det går ut på att utföra 10 koordinationstester på en vän och utvärdera dessa.

Av Sara Carlsson - 26 februari 2014 21:17

Tänk er den gråaste och dimmigaste dagen ni varit med om, och så dubblar ni den, där har ni min onsdag i Falun. Idag var vi lediga och jag hann ikapp med allt skolarbete och det känns äntligen som att jag är med i matchen igen. Sedan blev det en väldigt lugn storhandling på Ica maxi. Det är en stor skillnad på att handla på en onsdag eller en fredag. Idag kom jag fram med kundvagnen! Och jag var inte svettig och stressad utan jag och pensionärerna jobbade i symbios.

Till middag försökte jag mig på mormors köttgryta med sås. Försökte för att den aldrig bli rikitgt lika mör och smaskig. Mätta blev vi dock vilket var syftet. För säkerhets skull så klämde jag en semla med. Som min kusin sa; ibland får man unna sig!

Av Sara Carlsson - 25 februari 2014 12:37

Jag är ledsen om jag helt snöat in på det här med vår (haha), men idag skiner solen så starkt att den värmer!

Jag börjar skolan först vid ett då vi ska ha Workshop. Vi ska jobba med koordination vilket jag tycker är rätt spännande. Är det något jag gjort tidigare i mitt liv som aktiv så är det koordinativa saker som dans, gympa och bowling.

Av Sara Carlsson - 24 februari 2014 17:47

Har idag spenderat över 9 timmar i skolan och sitter på bussen hem. Ska bli så skönt att ta en dusch. Inte nödvändigtvis en varm för vinterkylan verkar ha övergett oss. Idag när jag gick till bussen var det 8 grader! Sedan har det blåst storm hela natten så backen var tror för en gångs skull, och vindarna var inte bitande kalla! Som jag sa, jag känner att våren är påväg!

Visst ser det härligt ut med lite blå himmel och sol?

Av Sara Carlsson - 23 februari 2014 20:57

Innan OS så gjorde jag lite pannkakor på dinkel och rågsikt, då blir de lite mer matiga. Sen har jag proteinpulver utan smak som jag brukar ha i pannkakor och gröt. Tyvärr så förlorade ju Sverige men jag tyckte att de var så duktiga som tog silver.

Imorgon börjar vi på ny kula med en ny kurs i motorik och träning.

Jag tycker att vanlig hallonsylt är så söt, så jag värmde på lite hallon och rörde i rårörsocker.

Proteinpulver utan smak. Det är inte så gott att dricka som en shake då det smakar som bark :)

Av Sara Carlsson - 22 februari 2014 20:03

Jag vann inte denna gången heller! Vi bowlade ju som skrivet och det var väldigt roligt. Dock så börjar man på ruta ett varje gång och det tar några serier innan man får in rutinerna ifrån mina år som lagspelare. Tro det eller ej men jag spelade i sju år i bowlingklubben BK snitt. Trots detta så envisas Adam med att slå mig gång på gång, idag fick han 201 poäng som mest vilket jag låg på när jag tävlade, blev faktiskt imponerad :)

Nu äter vi bakad potatis med räkröra, lite utav en favorit här. God lördag på er!!

Skapa flashcards