Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Helgen

Av Sara Carlsson - 23 mars 2014 22:19

Det kommer nästan av sig självt att när det blir helg då vilar jag mig också ifrån bloggen. Som om den på sätt och vis bara speglar mina vardagar och stänger kontoret på fredag eftermiddag. Men detta för att komma åter på måndagen med ny energi! Lite så är det nog med ett undantag här och där när jag får tummen ur, som nu till exempel.

Vi har äntligen fått städat ut vårt förråd och där skulle ni sett hur det såg ut. Blev en vända till tippen, och innan dess hittade vi historiens största spindel som hade kurat in sig i en lampfot...

Sedan bar det av mot 5-års kalas hos Julia. Kommer ihåg hur kul det var att fylla år när man var liten. Det var alltid så trevligt att träffa släkten och leka av mig med mina kusiner. Kommer ihåg att det bästa för mig inte var paketen, utan att alla var där för min skull och att jag fick äta tårta!

Numera är det mer att man måste komma ihåg en ny ålder när någon frågar hur gammal man blivit. Samt att man nästan skäms när man får paket. Tycker höjdpunkten är när man får bjuda på fika, försöker skapa en lika mysigt stämning som det alltid var hos mormor när hon bjöd på fika. För att inte tala om när min moster bjöd på kalas! Hon hade oändlig med goda kakor, bullar och tårtor att bjuda på vilket i mina ögon var himmelriket. Den känslan av ett riktigt kalas vill jag ge mina barn också :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Carlsson - 24 september 2014 20:55

Idag blev Adam 24 år! Jag tycker alltid att det är lite mysigt att fira med familjen ( i detta fall jag Adam och Björnen) den dagen man fyller, sen så ska vi bjuda de andra på middag nån annan dag, i helgen jobbar jag från 7-19 på lördag och 7:30-18:...

Av Sara Carlsson - 18 september 2014 20:18

Hej mormor!   Hörde att du hade fått en bild utav mamma på en av mina hästar :) Tänkte att jag kan lägga upp alla bilder på det jag hittills har gjort så att du också kan få se. Annars har jag ju "Faluhästen" på facebook men antar att ni inte har...

Av Sara Carlsson - 3 augusti 2014 07:29

Idag är det sjunde dagen i sträck som jag beger mig till jobbet! Snart väntar lite ledighet, ska bli underbart skönt :) Denna veckan har jag också haft så många härliga besökare! Det blev den bästa veckan på väldigt länge, kände mig så älskad :) H...

Av Sara Carlsson - 30 juli 2014 20:07

Här mormor har du lite bilder ifrån när gänget var här :) ...

Av Sara Carlsson - 22 juli 2014 18:26

Idag har jag kokat jordgubbskräm och sylt. Sylten får följa med pannkakorna till jobbet imorgon, och krämen har nu avnjutits till ljudet av glada sommarfåglar. Vi plockade ju så mycket jordgubbar så att vi knappt får in något annat i fryset. Det gick...

Ovido - Quiz & Flashcards