Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Carlsson - 18 februari 2014 23:10

Några bilder ifrån idag! Den första är det glädjerus jag fick när jag såg att solsidan hade sol. Hela sommaren så är det bara vi på 47b som har kvällssol! Och nu gassade solen på vår balkong än en gång :) Den andra bilden är på min nya tidning som mamma beställt till mig! Tack igen, Björnen uppskattade den också. Bild nummer tre är på dagens middag. Har kommit på att jag uppskattar mat som är lätt att peta i sig. Man ska helst inte ens behöva använda kniv utan bara kunna picka med gaffeln. Just nu är det kall mat som känns mest aptitlig, idag blev det kyckling och massa olika tillbehör. Bland annat Adams egen pizzasallad!

Helt perfekt att ha i lunchlåda imorgon! Då är det praktiskt examination som gäller 8:30 så håll tummar o tår att det ska gå bra :)

Av Sara Carlsson - 17 februari 2014 21:52

Den här bilden sen imorse försvann, men här här är jag med min dalamössa!

Av Sara Carlsson - 17 februari 2014 21:49

I mitt stilla sinne, sittandes på bänken i damernas omklädningsrum, såg jag framför mig hur jag inte skulle kunna få upp busskortet till kortläsaren påväg hem med bussen. Där satt jag och dinglade med mina spaghettiarmar, helt slut efter träningen. Lina och jag höll på att dö utav skratt när jag fastnade i min egen sport-bh! Men den känns så bra att äntligen ha fått köra slut på sig själv!

Idag blev det som ni kanske listat ut ett armpass. Körde fyra övningar som var såkallade multiövingar där jag tränade både axlar, triceps och biceps. En utav dem var pullups och när jag började i höstas så kunde jag åstadkomma en, men nu är jag uppe i några fler! Brukar köra set om 3x10 med gummiband, vårt mål är att göra 6st tills o slutet av maj. Kanske inte låter mycket för världen men för mig är det ett perfekt mål. Sen körde jag 2 biceps, en triceps, två axlar en bröst. En vacker dag kanske jag har namn på dessa, men just nu är övningarna döpta efter muskelgrupperna. Lite rörigt om man ska försöka sig på att skriva träningsdagbok :)

Av Sara Carlsson - 17 februari 2014 09:52

Av Sara Carlsson - 17 februari 2014 09:09

Gissa om jag blev både förvånad och glad när solen sken imorse! Den skiner fortfarande och när jag stack ut huvudet genom dörren så hörde jag fåglarna ropa på mig. Jag vågar såklart ännu inte hoppas på att våren är i antågande men sol tackar jag inte nej till!

Smält snö!

Av Sara Carlsson - 16 februari 2014 18:34

Idag har jag hejat fram det svenska skidlandslagets herrar till guld! En riktig nagelbitare i början men i sista stafetten så lutade jag mig faktiskt tillbaka och njöt! Dom var i toppform och det var så roligt att se.

Sedan ställde jag mig vid spisen och gjorde en köttfärspaj och en ost & skinkpaj. Så nu har vi några matlådor i fryset. Alldeles perfekt om man kommer på att man behöver ha med sig lunch till skolan. Sedan har jag spenderat kvällen med att skriva på min labbrapport. Den ska jag fortsätta på imorgon i skolan, och efter det då är det jag och gymet som blir ett! Känns som en hel evighet sen jag var där. Älskar när man kan planera dagarna precis som man vill, då blir det inte jobbigt att göra tråkiga saker heller, utan allt blir trivsamt. Nu har jag ju skinkpaj att fylla magen med också! Kan ju inte bli mycket bättre.

[Bild]

Adam krävde en smakbit för att kolla om den var "bra". Jag tror nog bara han var hungrig som vanligt :p

Av Sara Carlsson - 15 februari 2014 18:13

Ikväll blir det pestokyckling med soltorkade tomater och wokgrönsaker. Väldigt enkel maträtt men alltid lika god! För Adams del är det hockey som gäller... Jag försvinner nog in i en tidning eller två :) God lördag!

Nya marabou smaken Oreo! Smakar gott men inte som oreo kakor. De kakorna är Grekland för mig, jag brukar alltid vela ha med dem till stranden :)

Av Sara Carlsson - 15 februari 2014 16:59

Idag har vi haft tantfika. Vi bakade semlor om pimplade te! Anna och hennes farmor hade bakat semmelbullar, så vi gjorde egen mandelmassa och garnerade dessa underverk. Till min stora besvikelse fick jag bara ner en enda, sen vart jag i semelkoma. Det har vart en heldag med massa skratt och grädde!

Anna till vänster och Lina till höger <3

Ovido - Quiz & Flashcards