Alla inlägg under december 2013

Av Sara Carlsson - 22 december 2013 09:49

På bilden nedan ser ni gubbarna som vi fick utav Julia igår! Den till vänster är Adam som åker skidor, sen är det björnen med ett förkläde, sen är det jag och jag fick en yxa vid örat. Väldigt kreativt!

Idag blir det träning och sen ska vi på fika hos Adams bror Martin o hans tjej. Sen åker vi nog ut till
Bjursås och hälsar god jul till Adams farmor. Nu är julen nära!

Av Sara Carlsson - 21 december 2013 10:41

Björnen har hittat Adams papperspeng! Nu ska vi tydligen åka till BR och köpa leksaker :)

Av Sara Carlsson - 20 december 2013 16:35

Nu är det paketkalas under våran julgran! Mamma skickade upp en hel låda fullt utav paket, så nu finns det lite till mig därunder med, inte bara från mig :)

Av Sara Carlsson - 20 december 2013 09:19

Igår så satte jag och Lina oss ner och firade jullov. Det brukar bara bli kaffe när vi fikar men ni slog vi på stort. Vi tog varsin pepparkakslatte, sen tog jag en daimtårta och hon en morotskaka. De var så trevligt och supergott!

Lov

Av Sara Carlsson - 19 december 2013 19:54

Så nu återigen efter några år utav arbete, så har jag jullov. Utöver en hemtentamen på 2000 ord så är vi helt lediga!


Imorgon ska jag skjutsa Lina till tågstationen då hon ska hem till Österrike under julen. Men hon kommer tillbaka som tur är! Efter det så tänkte jag spendera min lediga dag på gymmet, för att sen husera hemma och antagligen baka lite mer julgodis. På nåt vis så har allt jag bakat hittills försvunnit. Så det står knäck och pepparkakor på schemat! Blir perfekt eftersom Julia, Oliver och deras föräldrar kommer på besök i helgen!


Nu ska jag tillbaka till soffan då min absoluta höjdpunkt denna kväll snart ska köra igång; JUL MED ERNST! Kan man få han som gosedjur tro?


     

Av Sara Carlsson - 19 december 2013 09:38

Idag regnade det på mig när jag skulle gå till bussen! Men det var bara på med dalahäst mössan och sen bar det iväg! Sista seminariet innan jullovet om en halvtimma :)

Av Sara Carlsson - 18 december 2013 19:20

De diskuterar på tv:n om det är viktigt eller inte att skicka julkort. Tydligen så härstammar traditionen med att skicka julkort från 1800-talet, och personligen tycker jag att det är så mycket mysigare än att få ett sms. Än sålänge hänger det hela ett julklort på kylskåpet, skickar då ett tack till Adams mamma och pappa! Är riktigt spännande när man ska kolla brevlådan och hittar en massa fina kort, det är julkänsla det!


God jul och ett gott nytt år!

 

 

Av Sara Carlsson - 17 december 2013 21:19

Nu är granen klädd och klar, hjälp va hemtrevligt det blev! Nu ligger jag nermyst i soffan med nya MåBra tidningen och kikar på den andra Pirates filmen.

Ovido - Quiz & Flashcards