Alla inlägg under december 2013

Av Sara Carlsson - 5 december 2013 11:39

Vet inte om det syns men sakta sakta faller det nu ner små flingor över mitt hus! Själv sitter jag inne med den luddigaste filten jag har och försöker fokusera på mina studier. Har tagit ut både mjölk och smör ur kylet inför lussebaket. De nya rönen säger att om man vill ha saftiga lussebullar så ska smöret inte smältas ned utan få rumstemperatur bara, samt att mjölken inte ska kokas utan också bara få vanlig rumstemperatur. Ett tips med smöret som jag fick ifrån TV4 Nyhetsmorgon är att man då delar smöret så att det lättare blir rumstempererat!

Av Sara Carlsson - 4 december 2013 21:51

Hittade idag fler koppar till min "glöggserie". Hade 4 koppar och en likadan skål, men vi har planer att bjuda Adams familj på glöggfika nu på söndag och dom är några stycken. Trodde inte att det fanns fler glöggkoppar från den modellen men blev jätteglad när jag hittade på dom igen. Tycker dom är så söta, har även kaffekoppar i samma modell fast snäppet större :)

Av Sara Carlsson - 4 december 2013 21:45

Idag var det inga lektioner men istället så låg fokus på att studera inför tentan på fredag. Jag tycker att det är rätt kul just nu då vi studerar hormoner, fast man känner ändå pressen då det är mycket man ska lära sig. Fick också gjort lite ärenden på stan idag, tur det för imorgon ska man helst inte befinna sig på vägarna. Det ska bli ett himla oväder med snö och vindar i orkanstyrka.

Längtar tills "Jul med Ernst" har premiär imorgon. Snacka om en mysig människa, med mysiga idéer! Imorgon blir det nog också lite lussebak, hann inte med det i söndags. För en stund sen så kom grannen upp med brödkaveln han lånat och med det en påse nybakta bullar, väldigt gulligt; och gott!

Sen har vi också tittat på bonde söker fru och jag känner mig fortfarande glad i hela kroppen för att bönderna har hittat kärleken!

Till kvällsmat blev det kycklingsallad och då blir man inte supermätt i magen så jag gjorde oss varsin smoothie. Jag mixade bananer, kvarg, lite apelsinjuice och jordgubbar ifrån i sommras!

Av Sara Carlsson - 3 december 2013 22:48

Imorse när jag satt med mitt kaffe framför julkalendern på SVT så plingade det till i min telefon. Det var Sarah som skickade en bild på en liten Oliver som dagen innan hade kommit ut till världen. Blev en perfekt morgon med andra ord när man fick en sån överraskning. Sedan blev det en lång dag med studier, men som tur var så hade jag sällskap utav mina goa klasskamrater. Blev mycket skratt och förhoppningsvis så satte sig någonting på minnet.

När jag sen var påväg hem så ringde Adam och sa att vi var bjuda hem till Oliver. Jag som har laddat med paket sedan i juli! Så vi spenderade någon timma med att mysa med världens snällaste bebis, sa inte ett ljud och bara sov hela tiden. Helt otroligt så små dom är. Riktigt mysigt!

Av Sara Carlsson - 2 december 2013 20:41

Igår blev det lite adventsmiddag hos svärföräldrarna och årets första Janssons frestelse. Min mage var mycket belåten och jag var mätt ändå tills idag. Om bara 4 dagar så är vi klara med anatomikursen som har sträckt sig över tio veckor. Känns som slutet på någonting som radikalt har förändrat mig och mitt tänkande kring människokroppen samt träning. Dock så ska det bli skönt att få avsluta det kapitlet och påbörja något nytt. Nästa kurs kommer att handla om ledarskap i olika situationer, och hur man kan tänka kring auktoritet och liknande fenomen.


Idag har jag suttit och målat dockmöbler, dessa ska in i Julias dockskåp som hon ska få på julafton. Tar ett kort på det när det är färdigt! Simon (Adams yngsta bror) har åtagit sig i uppdrag att göra egna möbler, där flödar kreativiteten kan jag säga. Vad sägs som en lampa utav en fingerborg?


   

Av Sara Carlsson - 1 december 2013 14:05

Ingen snö än men det blåser nåt fruktansvärt utomhus. Skönt att vara inne och greja lite. Nu är julgardinerna uppe och julkänslan smyger sig på.

Igår var vi nere hos grannen och gjorde mat! Efteråt så bjöds det på dipp och Adam doppade då skumtomtar i den... Vet inte om det ser så gott ut men han gillade det :)

Av Sara Carlsson - 1 december 2013 09:49

Glad första advent! Istället för Leksand så blir det julskyltning i Falun. Men innan dess så ska jag få upp våra adventsstjärnor och baka lussekatter.

Idag var det också premiär för Adams adventskalender, i dagens paket låt ett par kalsonger :)

Ovido - Quiz & Flashcards