Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Carlsson - 20 januari 2014 18:49

Blev ingen träning idag utan får satsa på en vilodag. Känner mig inte helt pigg utan mer "ligga i soffan med täcket upp till örona". Så vi får se imorgon om jag har lyckats ladda upp tills dess :)

Har ni sett reklamen om den nya Disneyfilmen Frost, den verkar så rolig. Jag älskar tecknat och speciellt Disney! Frågan är om jag ens får in Adam på biografen om han vet att vi ska kolla på en snögubbe som tappar sin näsa... Kanske får locka med att jag bjuder på baconchips? Får fundera vidare :)

Till mormor: på tavlan står det att man ska göra mer utav det som gör dig glad. Varför inte tänkte jag och nu sitter tavlan över sängen!

Av Sara Carlsson - 20 januari 2014 15:02

Nu när vi haft så mycket rolig praktik så är det riktigt långsamt att sitta på tre timmars föreläsning. Men det här är ändå en utav de få föreläsningar vi ska ha, det här blir en praktisk kurs! Vi sja inte vara lära oss detaljerna i träning om hur man blir snabb, uthållig och stark, tanken är att vi ska öva på oss själva. Min svaghet där kommer definitivt att vara snabbheten! Jag känner mig stark och uthållig, men snabb är jag då verkligen inte. Spännande, jag får lov att återkomma om 8 veckor :)

Av Sara Carlsson - 19 januari 2014 11:08

Det är så fint ute! Det ser ut som om man skulle vara uppe i fjällen. Nu blir väll skidanläggningarna glada när det har snöat hela natten!

Av Sara Carlsson - 18 januari 2014 20:01

Idag var vi ute på Runn och gjorde en iskoll. Det är plogat o klart! Klarar isen en plogbil så klarar den mig med. Det var synd att jag glömde telefonen i bilen för det var så fint när solen sken på isen! Helt underbart.

Imorgon är det premiär! Spännande!

Av Sara Carlsson - 18 januari 2014 11:21

Dra mig baklänges vilka stora snöflingor som faller! Det låter lite för varje flinga som landar! Så mysigt.

Idag ska min mormor ha kalas! Eftersom vi inte kunde komma så postade jag en paket till henne. Vi postade en body butter som luktar passionsfrukt och en duschkräm med olivdoft! De är så ljuvliga och det är min mormor med så det tyckte vi passade bra! Nu fyller hon ju inte år förräns den 21 men jag tänkte att jag får gratta idag då hon ska ha kalas!

Grattis mormor, du är den bästa mormorn i hela världen!

Igår så kom jag på ett mysigt minne ifrån när jag skulle prova mammas gamla skidor hos mormor. Då körde jag fram och tillbaka på den lilla snöplätten och mormor bara stod och tittade på ändå tills det blev mörkt, sen gick vi in och fikade! Har bara bra minnen ifrån mina besök hos mormor och morfar, bortsett ifrån den gången jag blev magsjuk men det är väll ändå förståeligt. Sen har de ju en sommarstuga i Morup, eller som jag o Sebastian säger, vid "kusten". Där har i också haft många mysiga dagar, det är väll inte många som kan säga att de vart med och matat minkar på en minkfarm?

Sen så gör min mormor världens godaste mat. Oavsett om vi åt macka eller om hon gjorde pannkakor så njöt vi varje gång! I somras när jag och Adam var dit så bjöd hon på sin köttgryta med sås och potatis, den slår allt annat!

Så jag hoppas nu att världens bästa mormor får världens bästa födelsedag! <3

Av Sara Carlsson - 17 januari 2014 20:21

Idag hälsade jag på mitt förra jobb! De fick en bit utav morotskakan. Sen åkte jag till Sarah, Julia och Oliver och pysslade i några timmar. Nu på kvällskvisten har Adam gjort lövbiff med vitlök och örtsås, och crisscuts. Nu är vi mätta och glada och tittar på fångarna på fortet!

Ikväll blir det lite mysläsning! Jag delar såklart med mig om jag hittar nåt extra spännande!

Av Sara Carlsson - 17 januari 2014 10:52

Nu börjar vi på ny kula! Idag har jag lämnat in de sista uppsatserna och nu är jag helt ledig ända fram tills på måndag! Då startar en ny kurs som heter träningslära, ska bli jättekul! Får se om jag kommer ihåg att hämta ut min nya bok om ämnet också :)

Runn-is.se har nu släppt en israpport med! Det ligger is över hela Runn men den är ännu inte så tjock att de vågar köra ut med sina plogbilar. Men när de gjort det så är det alltså fritt fram för friluftsmäniskorna att inta isen! Jag tror i för sig att det redan är någon våghals som vågat sig ut, så är det allid. Och om de kommer hem dyngsura eller torra återstår ju att se :)

Om en stund ska jag pila iväg på en promenad tänkte jag, sen på fikakalas! Trevlig fredag o njut så mycket ni bara kan!

Av Sara Carlsson - 16 januari 2014 21:56

Jag hade massa morötter över ifrån gårdagens soppkok, så idag blev det en morotskaka! Dem råkar jag vara expert på, eller rättare sagt så är det en kaka som är svår att misslyckas med. Precis i min smak. Sen är jag bjuden på fika imorgon så jag får väll ta med mig lite kaka.

Idag kom mormors paket fram till henne! Det är alltid lika mysigt när hon ringer och pratar en stund. Men hon skulle inte öppna det än, fast jag sa att hon fick det :)

Ovido - Quiz & Flashcards