Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Carlsson - 7 januari 2014 20:04

Hade tenta idag och den kändes helt underbart! Kändes mig klar efter en halvtimma men man måste sitta minst en timma så jag övade mina konstnärliga talanger under den tiden som återstod. Blev djur som åt glass...

Sen var då tanken att jag skulle ta ett pass på gymmet, men det visade sig att jag i all hast hade glömt mina spring skor! Jag kan inte träna utan skor, speciellt inte när man ska träna kondition :) Så jag fick vända om. Satsade istället på en springtur ute i mörkret, iklädd alla reflexer jag kunde hitta! Ska man ut så ska man synas tycker jag!

Av Sara Carlsson - 6 januari 2014 19:00

Jag är inte bara vad jag äter, utan jag luktar också som min duschkräm! Idag luktar jag Papaya! Det är min nya investering ifrån Body Shop. Älskar deras duschkrämer och deras ljuvliga dofter. Min favorit hittills är olivdoften, den är helt underbar. Vem vill inte känna sig som en oliv, det är en lyx jag unnar mig ibland. Sen har vi också mango och passionsfrukt! Efter duschen brukar jag antingen ta mitt bodybutter (kräm för kroppen) som doftar oliv den med, eller om jag känner mig lite sur så har jag en hudlotion som luktar citron. Till sommaren så ska jag köpa duschkrämen som luktar jordgubb, och då luktar man verkligen jordgubbe! Sol och sommar känns inte helt fel nu.


Kan avslöja att vi har börjat kolla på en resa nu i vår... snacka om vita stränder!


   

Av Sara Carlsson - 6 januari 2014 11:26

Det är fortfarande jämngrått utanför mitt fönster och dagen ska spenderas med Lina och Anna, här ska studeras.

Imorgon börjar skolan igen och på fredag kommer vintern!

Av Sara Carlsson - 3 januari 2014 18:58

Jag lägger upp receptet också! Vill ni ha det så är det bara att spara bilden på telefonen eller kopiera till datorn :)

Det skulle också vara curry i grytan! Luktar jättegott :) Som tillbehör fick det bli ris men tror också att det kan bli riktigt gott med klyftpotatis till.

Av Sara Carlsson - 3 januari 2014 18:06

... Och då blir jag en gryta på fläskytterfilé! I det ska det vara massa gott såsom mango, chutney, broccoli och blomkål! Spännande. Jag gillar att pigga upp fredagarna med nya maträtter.

Solen har inte visat sig på hela dagen och det har varit alltjämt grått ute. Men det bet inte på mig utan jag tog min vanliga runda med ryggsäcken till city gross. Genom skogen så är det ungefär 2,5 kilometer dit. Det man dock får tänka på under vintertid är att det blir mörkt så tidigt. Idag hade jag med mig pannlampan men slapp använda den :) Är lite läskigt att gå i skogen när det är mörkt.

Mitt i skogen finns en golfbana! Den är härlig att jogga runt sen när det är bättre väder. Är så fint med grönt överallt och glada golfare, sen finns det några riktiga rackare till backar som lockar till intervall träning.

Av Sara Carlsson - 2 januari 2014 20:49

Nu inviger vi de nya bamsesugrören!! Blev en jordgubbssmoothie ikväll. Imorgon är det fredag igen! Har lagt Herrljunga cidern på kylning, och ferrari bilarna vilar i godisskåpet :)

Av Sara Carlsson - 2 januari 2014 11:45

Det här skulle vara en såndär dag som skulle passa perfekt för ett besök hos mormor och morfar, tyvärr så blir det inga dagsturer till Borås pga avståndet. Det är ca 50 mil till Borås och nu när det är halt så tar det garanterat 6 timmar att komma dit. Men som sagt, den här ytterst gråa dagen skulle jag helst av allt spendera hos mormor och morfar, är alltid så mysigt att få komma på fika dit :)


Istället blir det studier och de sista 1000 orden till min uppsats om lärande teorier...


Igår blev en lugn dag då både jag och Adam kurerade oss, vi har inte känt oss riktigt pigga på några dagar men förhoppningsvis börjar det vända nu! Vi tittade på sällskapsresan med Stig Helmer, den där de var och åkte skidor i Alperna. Blev trots mina hemska minnen ifrån utförsåkning riktigt sugen på att prova igen! Adams skidor passar inte honom längre så jag har iallafall utrustningen! Sen investerade jag ju i en hjälm med till långfärdsskridskorna så jag är redo. Vi var uppe till fjälls en gång och åkte skidor sedan olyckan och då gick det faktiskt bra, åkte bara omkull två gånger varav en gång var i liften... Just då råkade Adams äldre bror åka förbi och han bara skrattade och vinkade. Får se vad det blir av januari, skulle vara roligt att ha en skidresa med lite snö att se fram emot.    

Av Sara Carlsson - 1 januari 2014 12:07

Nytt år men samma väder tyvärr! Här är det jämngrått och inte en snöflinga så långt ögat når :)

Igår var vi först hos Adams föräldrar och åt mat och sen blev det efterrätt hos en av hans bröder. Tiden bara försvann och plötsligt var det bara en minut kvar till tolvslaget.

Mitt löfte i år är att jag ska introducera 2 nya maträtter varje månad. Sarah är också med på löftet så vi får väll hämta inspiration ifrån varandra :)

Gott nytt år på er!

Ovido - Quiz & Flashcards