Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Carlsson - 15 januari 2014 19:15

Jag spenderade första delen utav min onsdag till den sista uppsatsen för den här kursen. Nästa vecka börjar vi på ny kula med kursen träningslära.

Var en helt underbar dag då jag tog det så lugnt. Efter att jag var klar med uppsatsen så tog jag mig nämnligen en promenad i mina nya skor. För första gången sedan tidernas begynnelse så frös jag inte om fötterna! Jaktia har bra grejer med andra ord, jag är supernöjd.

Min promenad tog mig till city gross, det var lite saker som saknades till middagen. Det blev kycklingsoppa med mjukt tunnbröd i stekpanna. Hjälp va gott! Nu är jag så mätt att jag inte orkar röra på mig :) Då är man mätt. Sen finns det världens godaste tunnbröd kvar till frukost med!

Har man ingen kruskavel så kan man nagga dem med gaffel såsom jag gjorde. Då bubblar dom upp o stekpannan sådär härligt!

Selleri fick vara med i soppan!

Av Sara Carlsson - 14 januari 2014 22:31

För en liten stund sedan så gick det nya programmet "Ett minne för livet" på tvn. Ett program där kända sångare åker till Manilla i Fillippinerna. I en by där så bodde människorna som på en soptipp, och invånarna levde tills de blev ca 40 år. Jag blir så ledsen för jag känner mig så maktlös. Vi har gett pengar både till rädda barnen, läkare utan gränser och SOS-barnbyar, men det finns så många som behöver hjälp. Jag kan inte välja en utan ger lite till alla.

Man blir så liten i världen.

Av Sara Carlsson - 14 januari 2014 10:40

När jag tänker efter så tycker jag nog ändå att det var skönt att snön kom såpass sent som den gjorde. Jag tänker på alla olyckor som uteblev för att det inte blev något snöoväder över jul o nyår. Sen är det en fördel till, jag brukar annars vara rätt trött på snön efter jul och börja längta till våren, men nu tycker jag det är trevligt när det ligger ett vitt täcke över Falun. Nu när jag gick till bussen så singlade det ner små flingor på näsan, känner mig lyckligt lottad. Inifrån och ut så känner jag mig så glad. Jag gillar allt! Kompisarna, falun, vädret, vinterkläderna och kalla tår! Kan ju inte bli mycket bättre :)

Av Sara Carlsson - 13 januari 2014 19:24

Hopprepskoreografin satt som en smäck. Blev tröttsamt för kroppen för först fick vi prova på 2 andra gruppers
pass, för att sedan göra vårt eget pass. Sedan fick vi tillbaka våra tentor och jag hade alla rätt! Kändes toppen i magen!

Efter det gick var vi några tjejer som gick till Friskis & Svettis. Nu är mina armar som spaghetti, blir spännande imon när jag ska upp och sträcka på mig.

Kundvagnskul i friidrottshallen!

Av Sara Carlsson - 12 januari 2014 20:11

Utanför ligger nu 2dm snö! Det sa bara pang sen fick jag den mysigaste av myskänslor i magen! Jag är så sugen på att åka pulka så att det rycker i tårna. Nu får jag också en god anledning till att inviga mina vinterskor som jag fick utav Adam, de tål 32 minus!

Imorgon ska vi genomföra vår hopprepskoreografi! Ska se om jag kan få till lite bilder.

Av Sara Carlsson - 12 januari 2014 11:53

Idag blir det ett mag o rygg pass, tanken är att jag ska ha en stark bål när vi sticker ut o åker långfärdsskridskor nästa helg! Det är rätt tungt för ryggen för man åker lätt framåtlutad hela tiden. Det har kommit över 2dm snö och det är mer än 10 minus så isen ligger nog tills dess! Spännande!

Av Sara Carlsson - 11 januari 2014 14:01

Nu är det dags för teater! Det är varning för Berit som är på tapeten!

Hela gänget är med!

Av Sara Carlsson - 10 januari 2014 20:32

Hallonglass fick runda av denna underbara fredag! Tänk vad gott det kan vara med glas trots att det numera är minusgrader utomhus också! Vi siktar på långfärdsskridskoåkning om två helger! På söndag ska det blir hela 15 minus!

Ovido - Quiz & Flashcards