Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Carlsson - 27 januari 2014 22:37

Idag var det ett intervallpass som gällde i friidrottshallen för att bygga upp vår snabbhet. Dock så kom inte min rygg och snabba accelerationer överens så jag tog det lite lugnare. Gott det för annars kanske jag inte skulle kunna vara med på morgondagens pass. Imorgon är det skidåkning som gäller och då mina damer och herrar ska jag nog lyckas att få till en bild. Spännande blir det och jag skickar ett tack till Anna som ska hjälpa mig att valla skidorna :)

Av Sara Carlsson - 26 januari 2014 20:41

Idag har jag gett Adams hår ett nytt liv, jag är ju hans personliga frisör och idag kapade vi tre centimeter. Gott det för han såg nästan ut som en långhårig hund.


Sen for vi till Adams föräldrar och blev bjudna på middag, blev en stek som hade stått inne i ugnen hela natten, riktigt smaskigt. För övrigt har jag bara försökt att vila upp mig idag, imorgon startar vi projektet i skolan med intervallträning. Här ska det svettas! Återkommer med uppdatering om exakt hur jobbigt det blev. På tisdag blir det skidåkning på längden och löpning utomhus, skickar ett extra tack till Adams pappa som gärna lånade ut sina skidor. Blir första gången jag åker längdskidor, lite nervös är jag måste jag erkänna, hur ska jag orka med allt detta? Lägger friskis och svettis på hylllan i några dagar!

Av Sara Carlsson - 25 januari 2014 14:15

Här har ni en glad och svettig tjej! Idag gjordes premiärturen på sjön och det var så roligt. Dock så hade vi motvind under nästan hela turen så nu är vi helt utmattade, men det var det värt.

Trevligt helg till er alla!

Av Sara Carlsson - 24 januari 2014 14:23

Idag har jag en ledig fredag! Det blev caesarsallad på waynes med lilla Lina. Snart blir det till att brottas med folket på Ica maxi!

Av Sara Carlsson - 23 januari 2014 18:43

Idag var det skola igen och dagens lektion bestod utav ett seminarium. De är obligatoriska för att kunna klara kursen och då diskuterar man ofta kurslitteraturen man läst samt frågor kring den. Idag låg fokus på träningsläran och vad träning egentligen är. Som idrottstränare/hälsopedagog så kommer det att vara viktigt att kunna anpassa information och hjälp efter varje individ. Det är det här som är det svåra men samtidigt det roliga, för alla är ju olika!


Vi har ju som sagt en spännande uppgift att utföra under de fyra kommande veckorna vilket är de egna fys passen! Dessa planerade vi idag och jag ska hålla i uthållighetsdelen i form utav ett step pass och en riktigt lång tur på sjön med långfärdsskridskorna!


Nu har de plogat hela tre banor på Runn på 3,5km, 9km och 17km! Så jag är så glad som det bara går att bli. Det vart ju inget åkande i helgen pga sjukdom. Så på lördag hittar ni mig på Runn med dubbar och en termos med varm choklad!


 

Av Sara Carlsson - 22 januari 2014 07:52

Det är jag och Nyhetsmorgon som följer varandra åt på morgonkvisten. Tycker att det är en mysig start på dagen. Just den här dagen har jag rejält med träningsvärk, men det betyder ju att jag gjort något rätt. Igår
var det ett axel/rygg pass, men eftersom Anna var med och visade en ny övning med en kombinerad squat och militärpress övning så har jag ju träningsvärk i benen med! Lite dumt när jag ska köra ben idag, men det är så himla kul med nya tips om träning.

Roligast är det när det är vi tre tjejer jag, Anna och Lina! Här är lite bilder igår där vi först var på gymet för att sedan ha kalas! Det blev våffelkalas för Anna som fyllde år. Hon fick en röd dalahäst i modernare tappning då den var i porslin. Så nu har hennes blåa dalahäst fått sig en fru!

Det här är en sån vi köpte fast det blev en röd! När mormor, morfar, mamma, pappa och lillebror var hit så fick de sånna hästar. Då fick lillebror en lila, mormor & morfar en vit (lika som jag har) och mamma
& pappa fick en grön. Mest tänkt till mamma då hon älskar grönt :)

Av Sara Carlsson - 20 januari 2014 22:39

Vad tror ni om att Björnen ska få gästblogga? Kom på det nu och jag tror att han skulle tycka det var roligt. Man kan ha bra funderingar fast man är björn. Jag får fråga han helt enkelt, återkommer med svar!

Imorgon blir det nog ett gympass på förmiddagen, för att sedan bege sig till Anna på kalas! Vi planerar våffeltårta med kalashattar och hela paketet. Jag står för våffeljärn samt elvisp, men känner nu att jag lär packa ner de stora sugrören med för att få fram den där kalasiga känslan. Vad är ett kalas utan sugrör, det är en fråga jag alltid ställt till mig själv :)

Björnen från sin allra bästa sida, med ny frisyr.

Av Sara Carlsson - 20 januari 2014 21:41

Här är snögubben i den nya filmen jag pratade om! Och hans kompis renen som också verkar hur rolig som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards